Filmy cenzura

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje cenzura. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Inspektor Callahan, zwany Brudnym Harrym w nowej akcji. W filmie rozgrywa się gra, której główną częścią jest lista 10 ważnych osób, które mają umrzeć przed końcem gry. Akcja staje się ciekawsza, gdy okazuje się, że pośród tych osób znajduje się sam inspektor Callahan.
Jeffrey Wigand był głównym świadkiem w procesie wytoczonym przez stan Missisipi i 49 innych stanów siedmiu największym amerykańskim koncernom tytoniowym. Proces ten odbił się szerokim echem na całym świecie i kosztował amerykański przemysł tytoniowy 246 miliardów dolarów. Wigand pracował w dziale badań firmy Brown & Williamson i znał najpilniej strzeżone tajemnice amerykańskiego przemysłu tytoniowego. Jego zwierzchnicy nie przypuszczali, że nadejdzie dzień, w którym podzieli się on tymi tajemnicami z opinią publiczną.

Duchy Goi

7,2
Hiszpania na przełomie XVIII i XIX w., czas historycznych turbulencji, gwałtownych niepokojów, cierpienia i Inkwizycji. Ojciec Lorenzo, członek Świętego Oficjum, jest zafascynowany młodziutką muzą słynnego hiszpańskiego malarza Francisco Goi - Ines, która na skutek fałszywego oskarżenia o herezję uwięziona zostaje w lochach Świętej Inkwizycji.


Cinema Paradiso opowiada historię znanego włoskiego reżysera Salvatore (w tej roli Jacques Perrin), który po latach powraca pamięcią do czasów dzieciństwa spędzonego w małym sycylijskim miasteczku. Cały świat zaaferowany jest wydarzeniami politycznymi po II wojnie światowej, jednak tutaj, w prowincjonalnym miasteczku, ludzie żyją swoimi sprawami, a ich jedyną rozrywką są filmy wyświetlane w kinie parafialnym „Paradiso”. Toto (Salvatore Cascio), jak nazywają w mieście małego Salvatore, przyjaźni się z miejscowym kinowym operatorem Alfredo (Philippe Noiret), który wprowadza chłopca w magiczny świat ruchomych obrazków. Toto dzień po dniu spędza w ciemnej kinowej sali, chłonąc pojawiające się na ekranie obrazy i marząc o samodzielnym robieniu filmów. Kino staje się także dla niego źródłem pierwszych miłosnych doświadczeń. Oto pojawia się Elena, najpiękniejsza dziewczyna w miasteczku, w której zapatrzony w filmowe romanse Toto szaleńczo się zakochuje.
W każdym państwie, gdzie prawo najcięższe występki sankcjonuje karą śmierci, potrzebni są ludzie, którzy ten wyrok wykonają. To właśnie im, mierzącym się z trudnymi do wyobrażenia dylematami, swój film poświęcił Mohammad Rasoulof. Film ma strukturę nowelową i składa się z czterech opowieści. Bohaterem pierwszej jest 40-letni Heshmat. Stateczny mężczyzna, który większość czasu stara się spędzać w gronie najbliższych. W drugiej obserwujemy Pouyę, dla którego obowiązkowa służba wojskowa jest jedyną szansą na otrzymanie paszportu i opuszczenie wraz z dziewczyną Iranu. Żołnierzem jest też bohater trzeciej historii. Javad dostał właśnie trzydniową przepustkę, by spędzić ten czas z narzeczoną i jej rodziną, świętując urodziny ukochanej kobiety. W ostatniej z kolei przekonujemy się, jak przybycie Daryi, młodej kuzynki z Niemiec, gwałtownie może zmienić niespieszne życie Bahrama i Zaman – spokojnej pary w średnim wieku. Bohaterów każdej z opowieści Rasoulofa łączy tajemnica oraz dramatyczna decyzja, którą muszą podjąć. Wpłynie ona nie tylko na dalsze życie protagonistów, ale również mocno odbije się na otaczających ich ludziach.
To historia grupy przyjaciół, którzy młodość przeżywają na początku lat osiemdziesiątych na polskim wybrzeżu. Głównym bohaterem filmu jest Janek (Kościukiewicz), wrażliwy osiemnastolatek. W tle przetacza się Wielka Historia – manifestacje, strajki, stan wojenny, a na pierwszym planie – gwałtowna pierwsza miłość, głód życia, radość młodości, muzyka, seks… wszystko, co najpiękniejsze. Młodzieńczy, idealistyczny świat zostanie zderzony z bezwzględną rzeczywistością. Bohaterowie będą musieli podjąć walkę o miłość i przyjaźń.
Seul, 1970: reżyser Kim (Song Kang-ho) chce przerobić zakończenie swojego filmu „Pajęczyna”. Jednak władze cenzury oraz skargi aktorów i producentów nadal wtrącają się, a na planie panuje wielki bałagan. Kim musi zatem przezwyciężyć ten chaos, aby ukończyć to, co uważa za swoje największe arcydzieło…
Historia łagodnej, młodej kobiety o imieniu Evey (Natalie Portman), którą ze śmiertelnie niebezpiecznej opresji ratuje zamaskowany śmiałek (Hugo Weaving) znany jako „V”. Wyjątkowo charyzmatyczny i potwornie sprawny w sztuce walki i podstępu, V wznieca rewolucję. Po dwóch perfekcyjnie zaplanowanych wybuchach przejmuje kontrolowane przez rząd częstotliwości radiowe, nakłaniając rodaków do buntu przeciw tyranii i uciskowi. Evey odkrywając prawdę o tajemniczym pochodzeniu V, odkrywa prawdę o sobie, a w kulminacyjnym momencie spisku, który ma na celu przywrócenie wolności i sprawiedliwości w społeczeństwie przesiąkniętym okrucieństwem i korupcją, staje się jego nieoczekiwanym sprzymierzeńcem.
Akcja rozgrywa się w 2019 roku. Były policjant, Ben Richards, za odmowę strzelania do bezbronnego tłumu zostaje zmuszony do wzięcia udziału w telewizyjnym spektaklu "Running Man". Jest to gra na śmierć i życie, w której zawodnik musi wyjść cało z polowania, gdzie jest sam ofiarą, a myśliwymi są zawodowi mordercy. Całość jest bezpośrednio przekazywana widzom za pomocą kamer TV.
Film przedstawia kulisy, skutki i ofiary internetowej cenzury, która de facto okazuje się idealnym narzędziem do sterowania rzeczywistością. Wysoko postawieni eksperci techniczni i byli czyściciele sieci opowiadają o potrzebie i praktyce takich działań. Okazuje się, że media społecznościowe negocjują z niektórymi krajami dostęp do materiałów krytycznych wobec ich rządów. Jak to możliwe, że wielkie internetowe korporacje, takie jak Facebook, czy Instagram o niewielkiej lub zerowej odpowiedzialności wobec swoich klientów mają dziś taką władzę, o jakiej do tej pory większość państw mogłaby tylko pomarzyć?
Słowa kluczowe

Proszę czekać…